Met een sterk profiel in onze nieuwe Helpper-app vind je moeiteloos de perfecte match! De hulpvragers in je buurt hebben meteen een beeld van wie je bent, over welke vaardigheden je beschikt en wat je voor hen kan betekenen. 💚 Om je profiel te doen schitteren, hebben we hieronder enkele tips op een rij gezet.
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. 📸 Het is voor hulpvragers ook prettig om te weten wie ze kunnen verwachten. Kies daarom een foto waar je alleen op staat en waar je gezicht duidelijk zichtbaar is.
TIP
👉 Kies voor een achtergrond dat rustig en neutraal is.
👉 Besteed aandacht aan de belichting en zorg dat je foto scherp genoeg is.
👉 Gebruik een foto waar vooral je gezicht goed te zien is.
👉 Zorg voor een vriendelijk uitstraling.
Hoe pas je je profielfoto aan?
Bij Helpper staat flexibiliteit centraal. We begrijpen dat je beschikbaarheden kunnen schommelen: soms heb je meer tijd, op andere momenten is het ietsje drukker. Iedere week is anders, en dat is meer dan logisch! Je kan je beschikbaarheden daarom ook op elk moment aanpassen.
Ben je dus op werkdagen alleen 's Avonds beschikbaar, of verkies je te helpen tijdens het weekend? Maak je geen zorgen, bij Helpper bieden we je de flexibiliteit om te werken op de momenten die jou het beste uitkomen.
TIP
👉 Je kan niet alleen je beschikbaarheden aanpassen, maar ook tot hoe ver je bereid bent te gaan om een taak uit te voeren. Bij ietsje drukkere momenten kan je kiezen voor hulpvragen dichtbij huis. Zo kan je je helpende handen blijven inzetten en win je tijd door je woon- en werkverkeer in te korten.
Hoe pas je je beschikbaarheden aan?
Bij Helpper onderscheiden we vier categorieën:
Je kiest als helpper zelf bij welke taken je wenst te helpen. Bij elke taak kan je vervolgens je 'ervaringsniveau' aanduiden en nadien die ervaring kort toelichten.
TIP
👉 Professionele ervaring is zeker niet vereist. Heb je af en toe boodschappen gedaan voor je grootouders of als tiener gebabysit in de buurt? Geef het mee. 👌
👉 Hoe meer je je ervaring verduidelijkt, hoe meer info de hulpvrager heeft en hoe sneller je de ideale match vindt. 👍
Hoe pas je je ervaring aan of geef je meer toelichting?
Iedereen vindt het prettig om een beeld te hebben van de persoon met wie ze gaan samenwerken. Daarom is het belangrijk dat je jezelf goed voorstelt aan de hulpvragers in je buurt.
Je begint met het aangeven van je vaardigheden en kwaliteiten, zoals:
Naast het uitlichten van je vaardigheden en communicatieskills, vragen we je ook om jezelf kort voor te stellen. Dit tekstje zal zichtbaar zijn voor de hulpvragers, dus zie dit als je kans om een eerste goede indruk te maken.
TIP
👉 Laat je ouder(s) of beste vrienden in enkele woorden beschrijven wie je bent. Hun perspectief kan verrassend en verhelderend zijn. 😉
👉 Vermeld wat je hobby's zijn of wat je graag in je vrije tijd doet. Wie weet hebben jij en je hulpvrager gemeenschappelijke interesses! 🙌
👉 Licht toe waarom je je als helpper ingeschreven hebt en waarom je anderen helpen belangrijk vindt.
Hoe pas je je achtergrondinfo aan?
"Door mijn passie voor koken te vermelden in mijn Helpper-profiel, heb ik een fantastische helper gevonden die ook graag nieuwe recepten uitprobeert. Nu koken we elke week samen en delen we onze creaties met de buurt. Het is niet alleen leuk, maar ook heel gezellig en leerzaam. Een echte meerwaarde!"
Helpper
"Ik ben een fervent wandelaar. Dankzij Helpper vond ik iemand die net zoveel van natuurwandelingen houdt als ik. We verkennen nu samen de mooiste plekjes in Vlaanderen. Het delen van mijn hobby heeft mijn leven echt verrijkt en ik heb er een goede vriend bij!"
Helpper
Helpper
Je bepaalt zelf je schema. Accepteer alleen hulpvragen die passen bij jouw beschikbaarheid.
Dankzij de wetgeving deeleconomie kan een helpper in 2024 tot € 7460 bruto per jaar bijverdienen aan een gunstig belastingtarief van 10,7%.
Geen zorgen, er komen dagelijks nieuwe hulpvragen bij. Zet zeker je meldingen aan in de app zodat je op de hoogte wordt gebracht over nieuwe hulpvragen bij jou in de buurt.
Ga in het menu van de Helpper-app naar 'profiel' en selecteer 'taken'.
Wij sturen rond de 16e van de maand (*) de opdracht naar de bank om de betalingen uit te voeren. Bij feestdagen, weekends én afhankelijk van de bank waar je bent aangesloten, kan het tot twee werkdagen duren vooraleer je je vergoeding op je rekening ontvangt. De uitbetaling van je prestaties gebeurt via overschrijving op het rekeningnummer dat op moment van uitbetaling op je profiel staat.
(*) De prestaties die worden verwerkt = De prestaties van de voorgaande maand(en) die door de hulpvrager ten laatste op de zevende van de huidige maand zijn goedgekeurd.
Voorbeeld: De prestaties van januari moeten ten laatste op 7 februari zijn toegevoegd én goedgekeurd door de hulpvrager.
Heb je nog andere vragen? Bekijk onze FAQ-pagina.
Heb je nog vragen of wil je meer weten over hoe Helpper voor jou kan werken? Ons klantenserviceteam staat klaar om je te helpen van maandag tot vrijdag tussen 9u-12u30 en 13u30-17u.