WORD OOK HELPPER

Ontdek hoe je een sterk profiel maakt in onze app

Ontdek hoe je als helpper een sterk profiel creëert

Welkom bij Helpper!

Met een sterk profiel in onze nieuwe Helpper-app vind je moeiteloos de perfecte match! De hulpvragers in je buurt hebben meteen een beeld van wie je bent, over welke vaardigheden je beschikt en wat je voor hen kan betekenen. 💚 Om je profiel te doen schitteren, hebben we hieronder enkele tips op een rij gezet.

Toon je mooiste glimlach! 

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. 📸 Het is voor hulpvragers ook prettig om te weten wie ze kunnen verwachten. Kies daarom een foto waar je alleen op staat en waar je gezicht duidelijk zichtbaar is. 

TIP

👉 Kies voor een achtergrond dat rustig en neutraal is.
👉 Besteed aandacht aan de belichting en zorg dat je foto scherp genoeg is.
👉 Gebruik een foto waar vooral je gezicht goed te zien is.
👉 Zorg voor een vriendelijk uitstraling.

Hoe pas je je profielfoto aan? 

  • Klik op het potlood-icoontje om je foto te bewerken.
  • Voeg een foto toe vanuit je galerij of trek een foto met je smartphone. 😉
  • Tevreden met je foto? Voeg toe en vergeet niet om 'opslaan' te klikken.
Laat je zien met een heldere profielfoto.
Een overzicht van je beschikbaarheden.

  Wanneer ben je beschikbaar?

Bij Helpper staat flexibiliteit centraal. We begrijpen dat je beschikbaarheden kunnen schommelen: soms heb je meer tijd, op andere momenten is het ietsje drukker. Iedere week is anders, en dat is meer dan logisch! Je kan je beschikbaarheden daarom ook op elk moment aanpassen. 

Ben je dus op werkdagen alleen 's Avonds beschikbaar, of verkies je te helpen tijdens het weekend? Maak je geen zorgen, bij Helpper bieden we je de flexibiliteit om te werken op de momenten die jou het beste uitkomen.

TIP

👉 Je kan niet alleen je beschikbaarheden aanpassen, maar ook tot hoe ver je bereid bent te gaan om een taak uit te voeren. Bij ietsje drukkere momenten kan je kiezen voor hulpvragen dichtbij huis. Zo kan je je helpende handen blijven inzetten en win je tijd door je woon- en werkverkeer in te korten. 

Hoe pas je je beschikbaarheden aan? 

  • Ga in het menu naar 'profiel'.
  • Klik op 'beschikbaarheden'.
  • Gebruik de toggle om je beschikbaarheden op de verschillende momenten aan- en af te zetten.

  Met welke taken kan jij een handje helpen? 


Bij Helpper onderscheiden we vier categorieën: 

Je kiest als helpper zelf bij welke taken je wenst te helpen. Bij elke taak kan je vervolgens je 'ervaringsniveau' aanduiden en nadien die ervaring kort toelichten.

TIP

👉  Professionele ervaring is zeker niet vereist. Heb je af en toe boodschappen gedaan voor je grootouders of als tiener gebabysit in de buurt? Geef het mee. 👌
👉  Hoe meer je je ervaring verduidelijkt, hoe meer info de hulpvrager heeft en hoe sneller je de ideale match vindt. 👍

Hoe pas je je ervaring aan of geef je meer toelichting? 

  • Ga in het menu naar 'profiel'.
  • Klik op 'taken'.
  • Wijzig bij de betrokken taak je ervaringsniveau en toelichting.
Ervaring met bepaalde taken? Geef het aan in de app!

Wie ben je? Stel jezelf voor!

Iedereen vindt het prettig om een beeld te hebben van de persoon met wie ze gaan samenwerken. Daarom is het belangrijk dat je jezelf goed voorstelt aan de hulpvragers in je buurt.  

Je begint met het aangeven van je vaardigheden en kwaliteiten, zoals:

  • Talenkennis: Nederlands, un peu de Français und auch ein bisschen Deutsch? Duid aan in welke talen je wil helpen.
  • Ondersteunende communicatiemethoden: Beheers je braille of gebarentaal? Top, geef het ook zeker aan in de app! 👏
  • Opleidingen: Heb je achtergrond in de zorg? Laat het ons zeker weten.

Naast het uitlichten van je vaardigheden en communicatieskills, vragen we je ook om jezelf kort voor te stellen. Dit tekstje zal zichtbaar zijn voor de hulpvragers, dus zie dit als je kans om een eerste goede indruk te maken.  

TIP

👉 Laat je ouder(s) of beste vrienden in enkele woorden beschrijven wie je bent. Hun perspectief kan verrassend en verhelderend zijn. 😉
👉 Vermeld wat je hobby's zijn of wat je graag in je vrije tijd doet. Wie weet hebben jij en je hulpvrager gemeenschappelijke interesses! 🙌
👉 Licht toe waarom je je als helpper ingeschreven hebt en waarom je anderen helpen belangrijk vindt.

Hoe pas je je achtergrondinfo aan? 

  • Ga in het menu naar 'profiel'.
  • Klik op 'achtergrondinfo'.
  • Wijzig je communicatievoorkeur, beroepssituatie, voorstellingstekst,...
Stel jezelf kort voor.
Geef even aan of je een rijbewijs en auto hebt.
In welke talen wil je helpen?

Ervaringen van helppers

Quote
Quote
Quote

Veelgestelde vragen

Hoe flexibel zijn de werktijden echt?

Je bepaalt zelf je schema. Accepteer alleen hulpvragen die passen bij jouw beschikbaarheid.

Moet ik bij bepaalde taken mijn eigen materiaal voorzien?
De persoon die je zal gaan helpen, zal aangeven of je bij bepaalde klusjes best je eigen materiaal voorziet. We raden wel altijd aan om bij het begin van elke klusopdracht, goede afspraken hierover te maken. Goede afspraken maken goede vrienden. 😉


 

Hoeveel kan je via de deeleconomie bijverdienen?

Dankzij de wetgeving deeleconomie kan een helpper in 2024 tot € 7460 bruto per jaar bijverdienen aan een gunstig belastingtarief van 10,7%. 

 



Wat als ik geen hulpvragen krijg die bij mij passen?

Geen zorgen, er komen dagelijks nieuwe hulpvragen bij. Zet zeker je meldingen aan in de app zodat je op de hoogte wordt gebracht over nieuwe hulpvragen bij jou in de buurt.

Hoe kan ik mijn taken aanpassen op mijn profiel?

Ga in het menu van de Helpper-app naar 'profiel' en selecteer 'taken'.  

 
Hoe en wanneer worden mijn prestaties uitbetaald?

Wij sturen rond de 16e van de maand (*) de opdracht naar de bank om de betalingen uit te voeren. Bij feestdagen, weekends én afhankelijk van de bank waar je bent aangesloten, kan het tot twee werkdagen duren vooraleer je je vergoeding op je rekening ontvangt.  De uitbetaling van je prestaties gebeurt via overschrijving op het rekeningnummer dat op moment van uitbetaling op je profiel staat.

(*) De prestaties die worden verwerkt = De prestaties van de voorgaande maand(en) die door de hulpvrager ten laatste op de zevende van de huidige maand zijn goedgekeurd.

Voorbeeld: De prestaties van januari moeten  ten laatste op 7 februari zijn toegevoegd én goedgekeurd door de hulpvrager.

Heb je nog andere vragen? Bekijk onze FAQ-pagina.

Ben je klaar om écht een verschil te maken?

Download nu de gratis Helpper-app, registreer je en begin met bijverdienen door te helpen in jouw buurt!

App Store
Google Play

Contacteer ons

Foto klantendienst Helpper

Heb je nog vragen of wil je meer weten over hoe Helpper voor jou kan werken? Ons klantenserviceteam staat klaar om je te helpen van maandag tot vrijdag tussen 9u-12u30 en 13u30-17u.

telefoon
03 361 39 30
2024_icoon_mail-blauw.png
hello@helpper.be
2024_logo_Whatsapp-blauw.png
Via Whatsapp: 0492 84 29 56 (enkel berichten)