Met een duidelijk en goed geformuleerde hulpvraag vind je moeiteloos de perfecte match!
Op deze pagina nemen we je stap voor stap mee in het maken van een hulpvraag en geven we je daarbij nog enkele tips mee.
Om een hulpvraag aan te maken op het Helpper Assistent platform dien je je eerst aan te melden op je profiel.
👉 Eens aangemeld, klik je rechtsonder bij 'hulpvragen' op de knop 'hulpvraag toevoegen'.
Onze helppers staan klaar om je te helpen bij diverse dagelijkse taken. Om goed te weten wat je noden zijn, vragen we je om een korte vragenlijst te doorlopen. Zo dien je bij de eerste vraag aan te duiden voor welke specifieke taak je hulp nodig hebt.
Bij Helpper onderscheiden we vier categorieën van taken:
👉 Geef per hulpvraag maar één taak aan.
Hoe specifieker je hulpvraag, hoe gemakkelijker het voor de helppers is om in te schatten of ze al dan niet beschikbaar zijn om hulp te bieden.
Zoek je bijvoorbeeld zowel babysit als nachtoppas? Maak voor elke taak een aparte hulpvragen aan. Als je ze in één hulpvraag combineert, loop je het risico dat helppers zich geen kandidaat stellen of terughoudend zijn, omdat ze één van beide taken niet kunnen uitvoeren.
Voor een helper is het belangrijk om te begrijpen wanneer je behoefte aan ondersteuning het grootst is. Duid daarom in het overzicht aan op welke dagen en tijdstippen je graag wilt dat de hulpvraag wordt ingevuld.
TIP
👉 Ben je heel flexibel en maakt het je niet uit op welk moment de helpper langskomt? Duid dan alle beschikbaarheden aan. Op deze manier is het voor de helpper direct duidelijk dat je openstaat voor hulp op elk willekeurig moment of tijdstip en dat jullie dit onderling kunnen bespreken.
Bij Helpper snappen we volledig dat de behoefte of nood aan extra ondersteuning niet altijd beperkt blijft tot je thuisadres.
Verblijf jij, of je zoon of dochter, op sommige dagen in een dagbesteding? Of zoek je tijdens een ontspannen zomervakantie aan onze Vlaamse kust naar die extra helpende handen?
Geen zorgen, vanuit je eigen profiel is het perfect mogelijk om bij elke hulpvraag de gewenste locatie in te vullen, en dat zonder een tweede profiel aan te maken op een ander adres! Handig, toch? 🙌
Bij Helpper sta je als budgethouder aan het roer.
Je geeft aan bij welke taken je extra assistentie kan gebruiken, op welk moment en op welke locatie. Daarnaast beslis je als budgethouder ook welke uurvergoeding tussen €0-€18 je aan een hulpvraag wil koppelen.
TIP
👉 Gebruik de plus- en minknop om de uurvergoeding te selecteren die je wenst.
Heb je alle nodige praktische details over je hulpvraag gedeeld, zoals de gevraagde taak en uurvergoeding? Dan is het moment aangebroken om jezelf even voor te stellen. 😊
Net zoals jij graag een idee hebt van wie de helpper is, zijn onze helppers ook nieuwsgierig naar de persoon met wie ze eventueel gaan samenwerken. Bovendien geeft dit je ook de kans om extra info over je hulpvraag te verstrekken, zodat de helpper volledig op de hoogte is van wat er verwacht wordt.
TIP
👉 Laat je ouder(s) of beste vrienden in enkele woorden beschrijven wie je bent. Hun perspectief kan verrassend en verhelderend zijn. 😉
Of bekijk het voorbeeld van David hiernaast om een beeld te krijgen van hoe je tekst eruit kan zien.
👉 Vergeet niet om belangrijke details te delen, zoals allergieën waarmee rekening gehouden moet worden, of het belang van een auto met voldoende bagageruimte om een rolstoel te vervoeren.
👉 Vermeld wat je hobby's zijn of wat je graag in je vrije tijd doet. Wie weet hebben jij en de helpper gemeenschappelijke interesses! 🙌
Zodra je je hulpvraag hebt aangemaakt, krijg je een overzicht van helppers waarvan het profiel aansluit bij je ingevulde hulpvraag. Bekijk de profielen van de helppers en selecteer naar wie je de hulpvraag uitstuurt.
TIP
👉 Wil je meer info over de helpper? Klik dan op 'bekijk profiel'.
👉 Je kan zelf kiezen of je de hulpvraag uitstuurt én naar wie. Wil je de hulpvraag bijvoorbeeld naar alle helppers in de lijst uitsturen? Klik dan rechtsboven op ‘verstuur naar 13 helppers’. Stuur je de hulpvraag liever uit naar enkele helppers? Vink dan de betrokken helppers aan.
🔔 Belangrijk om te weten: Zodra je de hulpvraag hebt uitgestuurd, is het niet meer mogelijk om dezelfde hulpvraag opnieuw uit te sturen (dit is vandaag nog enkel mogelijk via de Helpper-app). Zorg er dus voor dat je alle helppers waarmee je wenst samen te werken, hebt aangevinkt.
🔔 De geselecteerde helppers krijgen een melding in de app en kunnen zich kandidaat stellen voor je hulpvraag.
Heb je nog vragen of wil je meer weten over hoe Helpper voor jou kan werken? Ons klantenserviceteam staat klaar om je te helpen van maandag tot vrijdag tussen 9u-12u30 en 13u30-17u.